Loading...

طرز تهیه چند غذا با مارچوبه، ساده و خوشمزه

طرز تهیه چند غذا با مارچوبه، ساده و خوشمزه
مارچوبه گیاهی علفی است که خواص بسیاری دارد، از اینرو برای تهیه غذا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه چند نمونه غذا با مارچوبه تهیه می‌شود که می‌توان آن‌ها را به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی طبخ کرد.

طرز تهیه سالاد مارچوبه

به منظور تهیه این سالاد برای شش الی هشت نفر، به یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
مارچوبهیک دسته
لوبیای سبز250 گرم
آرتیشو (کنگر فرنگی)4 عدد
تخم مرغ3 عدد
مغز کاهویک یا دو عدد
روغن زیتون2 الی 3 قاشق غذاخوری
سرکه یا آبلیمویک سوم لیوان
سس مایونزنصف لیوان
گوجه فرنگی، نمک و فلفلبه میزان لازم


سالاد مارچوبه


چند نکته:

  • از مارچوبه‌هایی که ساقه سفید و نرمی دارند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کنسرو مارچوبه نیز برای تهیه این سالاد بهره ببرید، در اینصورت مارچوبه نیازی به پخت ندارد.
  • در صورت تمایل آرتیشو (کنگر فرنگی) را با قارچ جایگزین کنید.

 

دستور تهیه

  1. آرتیشوها را خوب بشویید.
  2. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید، سپس نمک و آرتیشو را اضافه کنید تا کاملا بپزد. زمانی که برگ‌های آرتیشو  به راحتی جدا شد، آماده است.
  3. آرتیشو را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. برگ های آرتیشو را جدا کنید و تیغه‌هایی که روی آرتیشو وجود دارد را با چاقو بگیرید. سپس آن را کاملا خرد کنید.
  4. لوبیا سبزها را بشویید و خرد کنید. سپس همراه با مقداری آب و نمک روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد. لوبیا سبز پخته را در آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود.
  5. قسمت نرم مارچوبه را جدا کرده، آبپز و سپس به قطعاتی با طول دو سانتیمتر خرد کنید.
  6. سس مایونز را با سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید.
  7. آرتیشو، مارچوبه و لوبیا سبز را مخلوط کرده و سس را به سبزیجات اضافه کنید.
  8. تخم مرغ‌ها را آبپز کنید تا کاملا سفت شود.
  9. سالاد را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و دور آن را با حلقه‌های گوجه فرنگی و قسمتی از مارچوبه که جدا کردید، تزیین کنید.
  10. در آخر تخم مرغ‌های پخته را حلقه‌ای خرد کنید و روی سالاد قرار دهید.

 

طرز تهیه پتاژ مارچوبه

 
طرز تهیه غذا با مارچوبه
 
پتاژ نوعی سوپ غلیظ و مغذی است که اغلب با خامه و زرده تخم مرغ تهیه می‌شوند، اما اگر رژیم کاهش وزن دارید می‌توانید خامه را حذف کنید. به منظور تهیه این غذا برای شش نفر، به یک ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
آبگوشت5 لیوان
آرد برنج2 قلشق سوپخوری
کره50 گرم
شیر2 الی 3 لیوان
مارچوبه500 گرم
خامه75 گرم
زرده تخم مرغ2 عدد
نمک و فلفلبه میزان لازم


شیوه طبخ:

  1. قسمت‌های نرم و لطیف مارچوبه را جدا کنید و با یک الی دو لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد. سپس آن‌ها را از صافی رد کنید تا کاملا له و یک دست شوند.
  2. آرد برنج را با کره تفت دهید تا کمی سرخ شود. سپس حرارت را کاهش دهید و آبگوشت را به تدریج به آن اضافه کنید.
  3. شیر را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید، سپس با مارچوبه مخلوط کنید و این مخلوط را به آرد برنج و آبگوشت بیفزایید.
  4. مایه را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود.
  5. زرده تخم مرغ‌ها را با کمی نمک مخلوط کنید و به تدریج به پتاژ اضافه نمایید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید حرارت ملایم باشد.
  6. پس از آنکه پتاژ یک جوش زد، آن را از روی حرارت بردارید و در سوپخوری بریزید.
  7. بلافاصله خامه را اضافه کنید.
پتاژ آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

طرز تهیه مارچوبه و میگو

به منظور تهیه این غذا با مارچوبه برای دو الی سه نفر،به ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز است.

مواد لازم
میگو500 گرم
مارچوبه400 گرم
روغن زیتونیک چهارم لیوان
سیر4 الی 5 حبه
جعفری خرد شدهیک قاشق غذاخوری
آبلیمویک قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم


شیوه تهیه:

  1. میگوها را پاک کنید و بشویید. سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید، زمانی که آب به جوش آمد، میگوها را در آن بریزید تا پخته شوند.
  2. مارچوبه را همراه با مخلوط آب و نمک روی حرارت قرار دهید تا کمی بپزد.
  3. سیر را رنده کنید و همراه با یک الی دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون سرخ کنید.
  4. سیر داغ، روغن زیتون، نمک، فلفل، جعفری خرده شده و آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید.
  5. مارچوبه را به میگو اضافه کنید و سس را به مواد بیفزایید و کمی بهم بزنید. توجه داشته باشید که در این مرحله مارچوبه و میگو باید داغ باشند تا طعم سس را به خود بگیرند.

خوراک میگو و مارچوبه آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

 
غذا با مارچوبه
 
به همین راحتی می‌توان غذا‌های جدیدی را طبخ کرد که مقوی بوده و خواص بسیاری نیز دارند. از جمله خواص این ماده غذایی می‌توان به کلسیم، فسفر، سدیم، آهن، ویتامین A، ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین B۳ و ویتامین C اشاره کرد. تنوع ایجاد کردن در رژیم غذایی باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید، به ویژه با غذا‌هایی که راحت بوده و به مواد غذایی گران و کمیابی نیز احتیاج ندارند.

منبع : ستاره
0
نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    برند ها
    • درای کالا
    آمار
    • تعداد کالا: 50
    • بازدید امروز: 30
    • بازدید دیروز: 185
    • بازدید کل: 12749